Picture: BERNINA lanseeraa uuden 700-sarjan

Mediatiedotteet

Ompelu on keksitty uudelleen: BERNINA lanseeraa 700-sarjan ja B 9 -sukkulan

BERNINA 710, BERNINA 750 QE ja BERNINA 780 -ompelukoneiden lanseeraus. Enemmän vapautta ompeluun ja kirjontaan! BERNINA täydentää huippukoneiden osuuttaan kolmella uudella ompelu- ja kirjontakoneella sekä esittelee samalla uusimman keksintönsä: BERNINA 9 -sukkulan. 700-sarjaan kuuluvissa koneissa se huolehtii siitä, että ommeljälki pysyy tasaisena 9 mm:n ommelleveyteen asti. Se on jälleen esimerkki sveitsiläisen ompelukonevalmistajan innovaatiokyvystä.

Sukkula on ompelukoneessa yhtä tärkeä osa kuin koneisto kellossa. Se solmii alalangan ylälankaan muodostaen näin ompeleen. BERNINA on yhdistänyt monivuotisen kehittämistyön aikana molempien tähän mennessä tunnettujen sukkulatekniikoiden parhaat ominaisuudet ja on valmis esittelemään nyt mullistavan B 9 -sukkulan. Patentiksi ilmoitettu uutuus takaa 700-sarjaan kuuluvissa ompelukoneissa tasaisen ja hiljaisen langan juoksun ompelunopeuden ollessa 1000 ommelta minuutissa ja ommelleveyden 9 mm. B 9 -sukkula on helppokäyttöinen, tarkka, kestävä ja luotettava vastaten näin BERNINAn ompelu- ja kirjontakoneille tyypillisiä ominaisuuksia.

Uuden 700-sarjan kolme uutta mallia ei ole varustettu ainoastaan uudella tehokkaalla moottorilla, vaan niissä on sen lisäksi pidennetty ja tukeva vapaavarsi, jonka ansiosta neulan oikealle puolelle jää 254 mm tilaa. Näin myös isot ompelu- ja kirjontatyöt voidaan ommella mukavasti. Toinen 700-sarjan ominaisuuksista on BERNINA-kaksoissyöttö, joka pitää huolen siitä, että kangas syötetään samanaikaisesti ylhäältä ja alhaalta. Jopa erityisen liukkaat kankaat liikkuvat ehdottoman tasaisesti eteenpäin.

BERNINA 710: huipputarkka ompelukone

BERNINA 700-sarjan perusmalli, BERNINA 710, vakuuttaa korkealla teknisellä tasollaan ja hämmästyttävällä monipuolisuudellaan. Käytettävissä on 680 eri ommelta, joista 39 on hyötyompeleita ja 200 koristeommelta, lisäksi napinläpi- ja parsintaohjelmia – laaja valikoima, joiden avulla vaativimmatkin projektit onnistuvat. Selkeä kosketusnäyttö, kirkas LED-ompeluvalo, joka valaisee työskentelyalueen kirkkaasti ja tasaisesti, puoliautomaattinen neulanlangoitin ja monet muut ominaisuudet takaavat BERNINA 710:n huippuluokan ompelumukavuuden. Se voidaan varustaa valinnaisesti BSR-tikkausjalalla, joka pitää ompeleen aina samanpituisena vapaasti käsin ommeltaessa.

BERNINA 750 QE: tilkkutöiden kuningatar

BERNINA 750 Quilter‘s Edition on varustettu BERNINA 710 -ompelukoneeseen nähden vieläkin monipuolisemmilla toiminnoilla, suuremmalla valikoimalla hyöty- ja koruompeleita sekä lisäominaisuuksilla kuten erillisellä alalangan säätimellä. Patentoitu BERNINA-tikkausjalka kuuluu ompelukoneeseen vakiovarusteena. Ehkä tärkein ero B 710 -koneeseen on kuitenkin kirjontaominaisuus: B 750 QE ei loista ainoastaan ompelussa ja tilkkutöitä tehtäessä, valinnaisesti saatavilla olevalla kirjontalaitteella voidaan toteuttaa myös kauniita kirjontakuvioita. Koneeseen on asennettu 70 kuviota, ja valikoimaa voidaan täydentää omilla kuvioilla USB-tikun avulla. Kosketusnäytöstä kirjontatiedostoja voidaan suurentaa, pienentää, peilata ja kääntää oman mielen mukaisesti. Tämän lisäksi BERNINA DesignWorks -ohjelmisto toimii ongelmitta B 750 QE -koneessa – ompelua harrastavat voivat lähes rajattomasti siirtää luonnoksensa kankaalle: piirrettyinä, kimallekivillä koristeltuina tai CutWork-työkalulla leikattuina kuvioina.

BERNINA 780: luovuuden työpaja

BERNINA 700-sarjan lippulaiva on oikea yleisnero. B 710- ja B 750 QE -koneiden toimintojen lisäksi sillä voidaan syöttää kangasta sivuttaissuunnassa ja ommella siten 360 eri suuntaan, kirjoa reunakoristeita ja yhdistellä kirjontakuvioita näytössä mielen mukaan. Ompeleet on mahdollista jopa viedä kirjontatilaan – yli 1300 ompeleella B 780 tarjoaa käyttöön ainutlaatuisen valikoiman luovia mahdollisuuksia. Vaativien asiakkaiden yksityiskohtaisiin tarpeisiin räätälöitynä, se avaa laajat mahdollisuudet luoviin ompelu-, kirjonta- ja tilkkutyöprojekteihin, jotka voidaan toteuttaa ammattimaisen tarkasti. Kuten B 750 QE myös B 780 on täysin yhteensopiva BERNINA DesignWorks -ohjelmiston kanssa.

BERNINA 9 -sukkula: hyvin onnistunut keksintö

Tähän asti tunnettiin kaksi pääasiallista tekniikkaa muodostaa ommel koneompelussa: CB-sukkula, jota nimitettiin usein myös „BERNINA-sukkulaksi“ ja pyörivä sukkula. Ensimmäisellä voidaan muodostaa erittäin tasaisia ompeleita, sillä se ei kierrä lankaa, ja lisäksi sitä on erityisen mukava käyttää, koska ompelijalla on siihen vapaa pääsy. Toinen ompelee ja kirjoo nopeasti jopa 9 mm:n leveydeltä. BERNINA 9 -sukkulassa, joka lanseerataan BERNINA 700-sarjan yhteydessä, yhdistyvät molempien menetelmien edut. Uudenaikaisen, keskitetysti sijoitetun käyttötekniikan ansiosta sen käynti on hiljainen ja tasainen sekä lanka pääsee liikkumaan esteettä. Nopeuden ollessa jopa 1000 ommelta minuutissa ja 9 mm:n ommelleveydellä. B 9 -sukkulan puolalle mahtuu jopa 80 % enemmän lankaa kuin BERNINAn vakiokokoiselle puolalle. Näin täydellä puolalla voidaan ommella keskeytyksettä entistä pidempään. B 9 -sukkula valmistetaan erityisen korkealuokkaisista materiaaleista. Aufwändige Polituren an jedem Teil, das den Faden berührt, stellen den reibungslosen Fadenlauf sicher und garantieren so eine optimale und gleichbleibende Fadenspannung – Präzision, die rundum überzeugt.

B 9 -sukkulalla BERNINA korostaa asemaansa innovaatioiden kehittäjänä ompelukonealalla.

Uuden BERNINA 700-sarjan ompelukoneet ovat saatavissa alan erikoisliikkeistä.