Picture: VIP-åpning av BERNINA Zürich den 2. september 2011

2011 arkiv

VIP-åpning av BERNINA Zürich den 2. september 2011

Forrige fredag ble en ny BERNINA flaggskipbutikk åpnet på Talacker 35 i Zürich. På en VIP-begivenhet som ble presentert av Linda Fäh åpnet symaskinprodusenten dørene for 150 inviterte gjester, herunder flere prominente fra den sveitsiske designer- og motescenen.

BERNINA lanserte en ny produktserie i Sveits noen dager før. Slik presenteres varemerket BERNINA i ny, moderne drakt og med en kampanje under mottoet "Ingredienser – Råvarer for kreativitet". Den nye butikken tar opp elementene i markedskampanjen. Den minner om et syatelier og tilbyr et sted midt i hjertet av Zürich hvor alle syglade kan treffes. "Med BERNINA Zürich skaper vi et sted for kreativitet og individualitet hvor man opplever hvor morsomt det kan være å sy klær selv", sa BERNINA-eier Hanspeter Ueltschi i åpningstalen sin. De syglade finner alt de trenger for sine prosjekter her: Symaskiner og overlockmaskiner fra BERNINA, reisevesker, knapper, pyntebånd og et stort utvalg av fine stoffer til klesplagg, quilter, tilbehør og hjemmetekstiler.

Kreativitet som rød tråd

I løpet av åpningen vil individuelt broderte invitasjoner som ble sendt ut til alle de inviterte, syes sammen til en stor quilt, helt i tråd med mottoet "BERNINA knytter sammen". Dechen Shak-Dagsay ga begivenheten en seremoniell tone med innvielsen av butikken. Den tibetanske sangerinnen har gitt ut fire studioalbum siden 1999, og et av dem fikk gull i Sveits og hun var nettopp i studio med Tina Turner. Som presentatøren, tidligere Miss Sveits Linda Fäh, bar også hun en kreasjon fra den nye kolleksjonen til Kazu Huggler. Den zuriske designeren med japanske røtter var også tilstede denne kvelden. Hun har sydd med BERNINA siden barndommen og støttes av symaskinselspaket i sitt hjelpeprosjket for Japan. Andre gjester var entreprenørparet Beat og Regula Curti, skuespiller Gilles Tschudi, kjendis, modell og festdronning Shawne Fielding, IWC-CEO Georges Kern og designer Erica Matile.

BERNINA – made to create

"Made to Create" er det nye mottoet fra BERNINA. Gjestene på åpningskvelden lot seg inspirere av dette og satte seg selv på det store sybordet i butikken. Man kom raskt frem til en konklusjon: De var begeistret for den nye flaggskipbutikken, og de kreative mulighetene som de moderne sy- og overlockmaskinene fra BERNINA tilbyr.